روز معمار چه روزی است؟
84
۱۱ ماه پیش
0

روز معمار چه روزی است؟

انسان ها همیشه به دنبال ثبت و جاودانه کردن لحظات خوش زندگی خود هستند و سعی دارند تا رویدادهای مهم زندگی خود را جذاب تر و زیباتر کنند. کیک و شیرینی از اجزای جدانشدنی هر مهمانی است که در کنار جنبه پذیرایی که دارد، نقش دکور را نیز در مهمانی ها بازی می کند. کیک ها در مناسبت های متفاوت نقش اصلی را بازی می کنند و احترام و علاقه دوستان و آشنایان را به فرد مورد نظر نشان می دهند. تهیه کیک روز معمار در شرکت ها و خانه هایی که یکی از عزیزانشان معمار است نیز بسیار رایج است. اما چرا کیک روز معمار برای این جشن مهم است؟

روز معمار چه روزی است؟

در ایران، سالروز تولد شیخ بهایی را به عنوان روز معمار جشن می گیرند. در سوم اردیبهشت 1383 توسط انجمن مفاخر معماری ایران، در طی مراسمی، این روز به عنوان روز معماری در ایران پیشنهاد داده شد. سال بعد نیز این مراسم تکرار شد. سیدهادی میرمیران که یکی از پیشنهاد دهندگان روز معمار بود، در 29 اردیبهشت 1385 درگذشت و روز سوم اردیبهشت، مراسمی برای اعطای جایزه میرمیران تعیین شد.

در سال 1386 اولین دوره ای بود که این جایزه اعطا شد و پس از آن و در سال 2009 این روز از طرف یونسکو به عنوان بزرگداشت شیخ بهایی نام گذاری شد. در سال 1388 نیز روز سوم اردیبهشت را به عنوان روز معماری در ایران نام گذاری کردند. هر ساله در این روز، معماران و علاقه مندان به معماری در مجمع های فرهنگی، هنری و علمی ایران جمع می شوند و همایش ها و مراسم هایی را در رابطه با موضوع معماری و گرامیداشت معماران برگزار می کنند.

البته در تقویم رسمی ایران، روز سوم اردیبهشت به عنوان روز بزرگداشت شیخ بهایی نام گذاری شده بود. در سال 1399 مهدی صالحی، مدیرکل معماری و شهرسازی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران، در طی نشستی که به مناسبت روز معماری برگزار شده بود، این روز را به عنوان روز معمار به صورت رسمی در تقویم 1400 ثبت کرد.

روز جهانی معمار کی است؟

حال که از تاریخ روز معمار در کشور مطلع شدیم، خوب است که بدانیم روز جهانی معمار کی است؟ هر ساله در اولین دوشنبه ماه اکتبر، روز جهانی معمار جشن گرفته می شود. این روز که با روز جهانی اسکان بشر نیز مصادف است، از سوی اتحادیه بین المللی معماران در سال 2005 نام گذاری و تعیین شد.

هدف نام گذاری روز اسکان بشر به عنوان روز مهندس معمار نیز این شعار است: یادآوری به جهانیان برای مسئولیت جمعیتشان در برابر آینده سکونت بشر. پیش از نام گذاری این روز به عنوان روز معمار و از سال 1986، اولین دوشنبه ماه اکتبر به عنوان روز جهانی اسکان بشر شناخته می شد. در این روز، هر ساله، مراسم ها و همایش هایی با موضوع حق داشتن مسکن مناسب برای انسان ها موضوع معماری در سراسر جهان برگزار می شوند.

روز معمار 1402 در روز یکشنبه 3 اردیبهشت 1402 مصادف با 23 آپریل 2023 و 2 شوال 1444 خواهد بود.

کیک روز معمار

امروزه معماری را در شاخه مهندسی معرفی می کنند، اما در گذشته معماری بیش از آنکه در شاخه مهندسی معرفی شود، نوعی هنر محسوب می شد. هنر معماری یکی از زیباترین هنرهای جهان است که از گذشته مورد توجه بسیاری از پادشاهان و سران کشورها بوده است.

برای کیک روز معمار معمولا از زیبایی های هنر معماری در گذشته و اکنون استفاده می کنند و به این طریق زیبایی این رشته جذاب را به نمایش می گذارند. کیک روز معمار نیز مانند رشته معماری، می تواند بسیار متنوع باشد اما معمولا از نقوش کهنی که در معماری ایرانی و اسلامی وجود دارد برای تزئین آن استفاده می شود. ابزارهای رایج معماری نیز از دیگر مواردی است که می توان برای تهیه کیک از آن ها الهام گرفت.

متن تبریک روز معمار

بسیاری از افراد، به وسیله متن روی کیک، احساس خود را به معمار بیان می کنند. شما می توانید متن مورد نظر خود را به همراه کیک در سایت الو کیک سفارش دهید و به این طریق لبخند را به لب های عزیزانتان بیاورید. در ادامه چند مورد از متن های تبریک روز مهندس معمار را می آوریم.

  • خدا در هر کسی روحی دمیده *** برایش نقش هایی آفریده *** ولی از آن میان اندک کسی را *** بسان خویش معمار آفریده
  • خط مستقیم برای انسان است و خط منحنی متعلق به خداست. روز معمار مبارک
  • برای معماها بن بستی وجود ندارد. آنان یا راهی خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت.
  • معماری هنر سرودن شعر فضاست.

سفارش کیک روز معمار از سایت الو کیک

کیک روز معمار مانند این رشته خاص، باید خاص و منحصر به فرد باشد؛ بنابراین پیدا کردن و سفارش دادن کیکی که بتواند زیبایی این شغل را به تصویر بکشد کار چندان ساده ای به نظر نمی رسد و شاید وقت زیادی را از شما بگیرد.

سایت الو کیک یکی از بزرگ ترین و بهترین سایت های تولیدکننده کیک است که کار سفارش خوش طعم ترین و زیباترین کیک ها را برای مشتریان بسیار آسان کرده است. شما می توانید با مراجعه به این سایت، کیک مورد نظر خود را انتخاب کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید.

سایت الو کیک با دسته بندی هایی که دارد، کار مشتریان را بسیار راحت کرده است. شما می توانید در حالیکه در منزل نشسته اید، کیکی زیبا، خوش طعم و خلاقانه را برای عزیزان خود سفارش دهید.

با انتخاب کیک مورد نظر خود می توانید محتویاتی که می خواهید داخل کیک به کار برده شود را تعیین کنید، وزن مورد نظر خود را انتخاب کنید و متن دلخواه خود را روی کیک بنویسید. به این ترتیب تنها با کلیک چند دکمه کیک خود را سفارش داده اید.

قیمت کیک روز معمار

قیمت کیک روز معمار با توجه به مواد به کار رفته در آن و همچنین وزن آن می تواند متفاوت باشد. اما آنچه که اهمیت دارد این است که در سایت الو کیک می توانید کیک های مختلف را با هم مقایسه کنید و قیمت آن ها را ببینید و به این ترتیب بهترین و مناسب ترین کیک دلخواه خود را برای خود یا عزیزانتان سفارش دهید.

سخن پایانی

امروزه بیشتر افراد دوست دارند کیک روز تولد یا کیک مناسبتی آن ها خاص باشد و شخصیت یا شغل آن ها را نشان دهد. کیک روز مهندس معمار یکی از کیک هایی است که مطمئنا هر معماری با دیدن آن ذوق می کند. با خرید کیک روز معمار می توانید این روز خاص را به فرد خاص خود تبریک بگویید و از او قدردانی کنید. سایت الو کیک با ارائه متنوع ترین و خلاقانه ترین کیک های روز معمار، این روز باشکوه را برای شما ویژه و خاص می کند.

نظر خود را بنویسید...