روز پدر سال ۱۴۰۱
81
۱ سال پیش
0

روز پدر سال ۱۴۰۱

روز پدر سال ۱۴۰۱ در تقویم شمسی چه روزی است؟ احتمالاً اگر قرار باشد برای روز پدر هدیه یا جشن مختصری داشته باشید، باید جواب این سوال را بگیرید. در ادامه همراه ما باشید تا به‌ طور دقیق به شما بگوییم در سال ۱۴۰۱ روز پدر در چه روزی از ماه های شمسی واقع شده است.

روز پدر کی هست تاریخ دقیق

در تقویم شیعیان سیزدهم ماه رجب که مصادف است با تولد امام علی (ع)، به نام روز پدر و روز مرد نام گرفته است. در تقویم شمسی، روز پدر سال ۱۴۰۱ یعنی ۱۳ رجب و تولد حضرت علی علیه‌ السلام با شنبه ۱۵ بهمن ماه مصادف شده‌ است. در کشورهای دیگر نیز روزی برای قدردانی از زحمات پدران و مردان در نظر گرفته شده‌ است که در کشور آمریکا روز پدر مصادف با ۲۱ ژوئن است.

 روز پدر شمسی: شنبه، ۱۵ بهمن ۱۴۰۱

 روز پدر قمری: السبت، ١٣ رجب ١۴۴۴

روز پدر میلادی: Saturday, February 4, 2023

روز پدر مبارک ۱۴۰۱

در تمام کشورهای جهان روزی برای بزرگداشت پدران وجود دارد که در میان شیعیان ۱۳ رجب هر سال به نام روز مرد و روز پدر نام گرفته است. در تقویم شمسی ۱۴۰۱، سیزده رجب مصادف شده‌ است با ۱۵ بهمن ماه که این روز را برای ایرانیان به نام روز پدر و روز مرد رقم زده است. اغلب ایرانیان رسم دارند در این روز به دیدن پدران خود بروند و برای قدردانی از زحمات پدر عزیزشان، او را با خرید هدیه، شیرینی یا کیک خوشحال کنند.

روز پدر مصادف با چه روزی است؟

پیش‌ از انقلاب اسلامی زادروز رضاشاه یعنی ۲۴ اسفند هر سال را به نام روز پدر می‌ نامیدند اما پس‌ از انقلاب اسلامی شیعیان در ایران روز بزرگداشت پدر را مصادف با ۱۳ رجب و زادروز حضرت علی‌ ابن‌ ابیطالب علیه السلام اعلام کردند. روز پدر سال ۱۴۰۱ نیز در تقویم شمسی در ۱۵ بهمن‌ ماه قرار گرفته است.

روز پدر و مادر در سال ۱۴۰۱ چه روزی است؟

جالب است بدانید که در بسیاری از کشورهای جهان برای بزرگداشت پدر سومین یکشنبه ماه ژوئن را مشخص کردند که این روز می‌ تواند روز مادر و قدردانی از مادران نیز باشد. اما در تقویم شمسی سال ۱۴۰۱ روز پدر و مادر به‌ صورت جداگانه و هر کدام در یک تاریخ خاص قرار گرفتند؛ یعنی روز مادر در ۲۲ دی و روز پدر در ۱۵ بهمن است.

ایده برای خرید هدیه روز پدر

قطعاً در موقع خرید هدیه روز پدر کمی دچار سردرگمی خواهید شد، به‌ همین خاطر ما در این بخش چند ایده به شما پیشنهاد می‌ کنیم تا انتخاب برایتان راحت‌ تر شود.

بهترین هدیه برای آقایانی که به کارهای فنی علاقه دارند، یک جعبه‌ ابزار کامل است که برای خرید آن باید ۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کنید.

یکی دیگر از پیشنهادهای ما خرید یک کیف کار مناسب با موقعیت اجتماعی پدر یا همسرتان است. برای خرید کیف‌ های این‌ چنینی همیشه جنس چرم جذابیت خاصی دارد و هیچ‌ وقت از مد نمی‌ افتد؛ بنابراین کیف کار چرم یکی از بهترین گزینه ها برای آقایان شیک پوش است.

یک پیشنهاد دیگر برای هدیه روز مرد یا روز پدر، خرید ادکلن است اما ادکلن کاملاً سلیقه ای است و اگر با سلیقه پدر یا همسرتان آشنا هستید، این مورد نیز می‌ تواند ایده جالبی باشد.

خرید یک دست لباس ورزشی برای هدیه روز پدر می‌ تواند گزینه جالبی باشد و پدران را به ورزش کردن تشویق کند.

کیک_تولد_مردانه

کیک_تولد_مردانه

کیک برای روز پدر و مادر ۱۴۰۱

پیشنهاد می‌ کنیم برای روز پدر و مادر در کنار هدایایی که خریداری می‌ کنید، حتماً یک کیک یا شیرینی هم داشته باشید. حتی اگر شما وقت نکردید هدیه‌ ای از پیش خریداری کنید می‌ توانید یک کیک جذاب با طراحی خاص و ویژه تهیه نمایید تا علاوه بر آن که پدر و مادر عزیزتان را سوپرایز خواهید کرد، به واسطه آن از زحمتشان نیز قدردانی کنید. شما می‌ توانید برای خرید کیک روز پدر و کیک مادر ۱۴۰۱ به سایت الو کیک مراجعه نمایید و از میان تنوع بسیار زیاد کیک‌ های مناسبتی این مجموعه یکی از مناسب‌ ترین مدل ها را ثبت سفارش کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

سخن پایانی

با توجه به این‌ که روز پدر نزدیکه شما می‌ توانید از همین حالا برای این روز تدارک ببینید و اگر قرار است هدیه‌ ای تهیه کنید، به فکر باشید. انواع کیک‌ روز پدر را برای روز پدر سال ۱۴۰۱ با طرح‌ های بسیار متنوع قابل سفارش هستند و تنها کافیست مراحل ثبت سفارش  در سایت الو کیک را طی نمایید و سپس کیک مورد نظر را در موعد مقرر درب منزل تحویل بگیرید.

نظر خود را بنویسید...