طرز تهیه کیک روز پدر
239
۱ سال پیش
0

طرز تهیه کیک روز پدر

طرز تهیه کیک روز پدر باید از روز قبل انجام شود که بتوان تزیین آن را با آرامش و حوصله انجام داد؛ زیرا مهم‌ ترین بخش در تهیه انواع کیک‌ روز پدر تزیین آن‌ ها است. در ادامه همراه ما باشید تا بتوانید به‌ راحتی و در کمترین زمان ممکن کیک روز مرد خانگی را تهیه کنید.

برای کیک چقدر روغن لازم است؟

برای طرز تهیه کیک روز پدر در خانه میزان روغنی که استفاده می‌ کنید بستگی به مقدار مواد دیگر و سلیقه شما دارد که کیک پر روغن دوست دارید یا نسبتاً کم روغن. اگر می‌ خواهید کیک شما تا حد امکان رژیمی باشد، بهتر است ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید. ولی اگر مقدار مواد شما زیاد است به نسبت همان باید میزان روغن نیز اضافه شود.

کیک_تولد_مردانه

کیک_تولد_مردانه

تزیین کیک روز پدر در خانه

ایده‌ های بسیار زیادی برای تزیین کیک روز پدر وجود دارد که شما می‌ توانید بسته به سلیقه خود و موادی که در دسترس دارید، یکی از آن‌ ها را انتخاب کنید. مثلاً طرح پیراهن یکی از آن مدل‌های خاص است که در اغلب قنادی‌ ها به فروش می‌ رسد. اما برای تزیین کیک در خانه طرح پیراهن کمی سخت و زمانبر است.

شما می‌ توانید برای تزیین کیک در خانه از مدل‌ های ساده‌ تری استفاده کنید که تنها با یک الگو بتوانید مدل را دربیاورید و سپس با استفاده از خامه و مواد دیگر سطح کیک را تزیین کنید. یکی از مدل‌ های بسیار راحت برای روز مرد طرح سبیل است که پس‌ از پخت کیک تنها با یک الگو به‌ راحتی در هر ابعادی که بخواهید می‌ توانید آن را تهیه کنید.

خامه کشی کیک روز مرد

یکی از ساده‌ ترین راه‌ ها برای تزیین کیک‌ های خانگی استفاده از خامه برای یکدست کردن سطح آن است. شما می‌ توانید با استفاده از خامه و یک پالت به‌ راحتی سطح روی کیک و اطراف آن را به‌ صورت یکدست و تمیز تزیین نمایید. اما توجه داشته باشید برای استفاده از این روش باید کیک‌ شما لایه لایه باشد و در هر لایه نیز مواد گذاری به‌ همراه خامه کشی انجام شود. سپس طبقات را روی‌ هم بچینید و در آخر نیز خامه کشی را تکمیل نمایید.

مواد لازم برای کیک روز پدر

وجود یکسری مواد برای طرز تهیه کیک روز پدر کیک الزامی استمواد لازم کیک روز پدر عبارتند از:

  • تخم مرغ
  • روغن
  • آرد
  • شکر
  • وانیل
  • شیر
  • بیکینگ پودر

اگر قصد تهیه کیک روز پدر خانگی را دارید حتماً مواد فوق را از قبل آماده کنید تا در هنگام پخت تمامی مواد لازم را در دسترس داشته باشید.

کیک روز پدر بدون فر

شاید برایتان سوال باشد که آیا می‌ توان کیک روز مرد خانگی را بدون فر درست کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله شما می‌ توانید ترکیبی که با استفاده از مواد فوق درست کردید را داخل یک قابلمه بریزید و آن را روی شعله‌ های گاز قرار دهید. به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه صبر کنید تا کیک کاملاً مغز پخت شود. توجه داشته باشید که بهتر است پیش‌ از ریختن مواد داخل قابلمه، سطح آن را با استفاده از کمی روغن مایع چرب کنیدیا اگر کاغذ روغنی در دسترس دارید، می‌ توانید آن را کف قابلمه قرار داده و سپس مواد را بریزید.

چه چیزی کیک را خوشمزه می کند؟

رمز اصلی خوشمزه شدن کیک این است که تمامی مواد در اندازه و مقدار لازم طبق دستور داده‌ شده استفاده شوند. یعنی اگر در دستور کیک شما نوشته‌ شده است که از آرد سفید استفاده شود، بهتر است برای طعم و انسجام کیک مطابق دستور عمل کنید.

کیک_تولد_بچگانه

کیک_تولد_بچگانه

وجود شکر در طرز تهیه کیک روز پدر باعث می‌ شود خمیر نرم و لطیف شود؛ زیرا شکر رطوبت‌ پسند است. علاوه‌ بر آن‌ که به جذب رطوبت کمک می‌ کند، ماندگاری کیک را افزایش می دهد و روند بیات شدن را کند خواهد کرد. ولی همین شکر اگر بیش‌ از حد استفاده شود، دیگر کیک انسجام نداشته و موقع برش زدن کاملاً خرد می‌ شود.

نکته بعدی برای خوشمزه شدن کیک انتخاب مواد میانی است. برخی افراد برای مواد میانی از تکه‌ های میوه استفاده می‌ کنند اما برخی دیگر دوست دارند در میان کیک طعم شکلات یا گردو را بچشند. بنابراین می‌ توانید نسبت به سلیقه خود مواد میانی را انتخاب نمایند.

 سخن پایانی

ما سعی کردیم طرز تهیه کیک روز پدر و نکاتی که لازم است در این مورد بدانید را ارائه نماییم. اگر میخواهید برای روز مرد ۱۴۰۱ یک کیک جذاب داشته باشید می توانید به قسمت کیک های مناسبتی و مردانه سایت الو کیک مراجعه کنید و از بین تنوع بسیار زیاد کیک ها، آیتم مورد نظر خود را ثبت سفارش نمایید.

نظر خود را بنویسید...