طرز تهیه کیک ولنتاین خانگی
192
۱ سال پیش
0

طرز تهیه کیک ولنتاین خانگی

در اینجا قصد داریم طرز تهیه کیک ولنتاین خانگی را به شما آموزش دهیم. مواد لازم جهت تهیه کیک مخملی قرمز ولنتاین:

آرد ۲ و نیم فنجان
نمک یک قاشق چایخوری
شکر ۲ فنجان
کره ۲ فنجان
تخم مرغ ۲ عدد
پودر کاکائو یک قاشق غذاخوری
رنگ قرمز خوراکی یک و نیم قاشق غذا خوری
دوغ یک فنجان
وانیل یک قاشق چایخوری
جوش شیرین نیم قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای کرم پنیر:

  • ۲۲۵ گرم پنیر خامه ای
  • یک فنجان کره
  • ۲ قاشق چایخوری وانیل
  • ۵ فنجان پودر شکر

طرز تهیه کیک ولنتاین خانگی چگونه است؟

جهت تهیه کیک ولنتاین خانگی قرمز مخملی فر را در دمای ۱۸۰ درجه قرار داده و آن را روشن می کنیم. سپس جوش شیرین، آرد و نمک را از الک عبور می دهیم و دوغ را به آن اضافه نموده و آن را کنار می گذاریم. بعد در ظرفی دیگر کره و شکر را چنان مخلوط می کنیم تا رنگ کره را به خود بگیرد و وانیل را نیز می افزاییم. تخم مرغ ها را یکی یکی در مواد مخلوط می کنیم و بعد از افزوده شدن هر تخم مرغی، مواد را خوب هم می زنیم تا کیک لطیف شود.

در ظرفی کوچک یک قاشق غذاخوری رنگ قرمز خوراکی را با یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو ترکیب نموده تا کاملا مخلوط شود. سپس شکر و کره را به آن بیفزایید و چنان هم بزنید تا آرد به خوبی حالت خمیری به خود بگیرد. برای اینکه کیک نماد ولنتاین و عشاق را داشته باشد باید شکل قلب به خود بگیرد؛ بنابراین قالب قلبی را برداشته و داخل آن را با روغن چرب و بعد آردی می کنیم.

طرز تهیه کیک ولنتاین خانگی

کیک ولنتاین خانگی

در مرحله بعد از  کیک ولنتاین خانگی مواد را داخل قالب ریخته، به مدت ۳۰ دقیقه آن را داخل فر قرار می دهیم. جهت تهیه کرم کیک نیز وانیل، کره و پنیر خامه ای را ترکیب نموده تا کاملا یکدست شود و حین هم زدن پودر شکر را کم کم اضافه می کنیم و هم می زنیم تا حالت کرکی به خود بگیرد.

وقتی که کیک پخته شد آن را از فر خارج نموده و می گذاریم تا سرد شود و با کرم آماده شده نیز روی کیک را تزئین می کنیم.

طرز تهیه کیک یخچالی ولنتاین

طرز تهیه کیک ولنتاین خانگی مدل یخچالی چگونه است؟ جهت تهیه این دسر بعد از الک کردن پودر کاکائو و آرد، آنها را با یک لیوان شکر و یک قاشق چایخوری وانیل خوب مخلوط کنید؛ سپس ۲ لیوان شیر را در ظرفی جداگانه بر روی شعله قرار دهید و آرد را کم کم به شیر بیفزایید و خوب هم بزنید؛ سپس شعله را خاموش نموده و بعد از افزودن ۵۰ گرم کره تا جایی که مواد غلیظ شود آن را هم بزنید.

یک قالب قلبی شکل را انتخاب نموده و آن را چرب و آردی کنید؛ سپس به طور منظم لایه ای بیسکویت کف قالب بچینید و به اندازه لایه ای مواد را به آن بیفزایید؛ روی مواد دوباره یک لایه بیسکویت بچینید و باز مواد را روی آن بریزید. این کار را می توانید چندین مرتبه تکرار کنید تا کیک شما چند لایه شود؛ سپس قالب پر شده را ۳ ساعت در یخچال بگذارید.

کیک ولنتاین شکلاتی

بعد از یادگیری طرز کیک ولنتاین خانگی بهتر است با کیک شکلاتی نیز آشنا شوید.

کیک ولنتاین شکلاتی

کیک ولنتاین شکلاتی

کسانی که علاقه مند به طعم شکلات و کاکائو هستند؛ بهتر است کیک ولنتاین شکلاتی را انتخاب کنند. این کیک در دو مدل کره ای و اسفنجی تهیه می شود که روی آن با لایه ای از کاکائو پوشیده شده است. همچنین طعم خوشمزه ای دارد و تزئین آن نیز با پای میوه، میوه، مربا، رنگ خوراکی و غیره انجام می شود.

کیک شکلاتی به دلیل داشتن کاکائو زیاد در ترکیباتش رنگی قهوه ای دارد و در صورتی که برای ولنتاین تهیه شود با رنگ خوراکی قرمز تزئین یا طراحی می شود.

چیز کیک ولنتاین

کیک ولنتاین خانگی و چیز کیک شبیه به هم و بسیار راحت است با این تفاوت چیز کیک نوعی دسر با دو لایه است که لایه اصلی آن ضخامت بیشتری دارد؛ ترکیبات اصلی آن شکر، تخم مرغ و پنیر می باشد. به دو شکل پخته یا نپخته تهیه می شود که برای درست کردنش از پنیر خامه ای، پنیر کلبه، پنیر ریکوتا، پنیر ماسکارپونه و غیره استفاده می شود. پایین ترین لایه این دسر با بیسکویت پودر شده تهیه خواهد شد؛ ولی به جای بیسکویت از خمیر یا کیک پخته نیز می توان در آن بکار برد.

چیز کیک را می توان با لیمو، انواع میوه، کوکی، سس شکلاتی، سس میوه، خامه، آجیل، وانیل، کاکائو و غیره نیز طعم دار کرد.

کیک لواشک ولنتاین

کسانی که به انواع لواشک علاقه مند هستند می توانند کیک لواشک را برای ولنتاین انتخاب کنند. مواد اصلی آن انواع لواشک میوه ها مانند انار، زرشک، کیوی، پرتقال، آلبالو، زردآلو، آلوچه و غیره است و در طعم های شیرین، ملس و ترش می توانید طعمش را انتخاب کنید.

کیک ولنتاین در اندازه های مختلفی ارائه می شود که بسته به تعداد میهمانان باید آن را تهیه کرد؛ مثلا برای یک نفر باید ۲۰۰ گرم کیک در نظر گرفت و به همین طریق اندازه آن را محاسبه نمود. کیک ولنتاین مخصوص عشاق است که ظاهری عاشقانه دارد؛ مثلا طراحی عروس و داماد با خمیر فوندانت بر روی آن انجام می شود.

روی کیک ولنتاین چی بنویسیم؟

بر روی کیک ولنتاین خانگی متن های ادبی عاشقانه و زیبا نوشته می شود؛ مثلا به صورت فارسی یا انگلیسی جمله دوستت دارم نوشته خواهد شد. این متن در صورتی که طولانی باشد به شکلی مخصوص بر روی کیک چاپ خواهد شد.

سفارش کیک ولنتاین

ولنتاین روزی است که به مناسبت آن زوج های عاشق جهت ابراز عشق و محبت خود این روز را به طرف مقابل تبریک می گویند و به او کادو و کیک ولنتاین هدیه می دهند. کیک ولنتاین اکثرا در شکل قلب و در رنگ قرمز با طعم های مختلفی تهیه می شود که هر کس متناسب با ذائقه خود می تواند آن را تهیه کند؛ در مجله الو کیک طرز تهیه انواع کیک ولنتاین خانگی نیز شرح داده شد که درست کردن آن بسیار راحت می باشد.

نظر خود را بنویسید...