طرز تهیه مینی کیک
14195
۱ سال پیش
0

طرز تهیه مینی کیک

از آن جایی که مینی کیک ها در اندازه های کوچک و جمع و جوری هستند و ظاهر شیکی دارند برای روز ولنتاین، سالگرد ازدواج، تولد و همچنین مناسبت‌های دو نفر گزینه بسیار خوب و خاصی هستند. یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های این کیک خوشمزه این است که دستور پخت آن چند دقیقه بیشتر زمان نمی‌برد و دیگر لازم نیست برای پختن کیک برای مراسم ها یا مصرف روزانه خود زمان زیادی را صرف کنید. در این مقاله ما به آموزش طرز تهیه مینی کیک خواهیم پرداخت. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مینی کیک_تولد_دخترونه

مینی کیک_تولد_دخترونه

طرز تهیه مینی کیک خانگی

طرز تهیه مینی کیک در منزل کار بسیار راحتی است و شما می توانید با دم دست ترین مواد و در کم ترین زمان آن را بپزید و از طعم فوق العاده آن نهایت لذت را ببرید.

مواد لازم:

  • وانیل: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • شیر: ۱/۳ پیمانه
  • آرد: ۲/۳ پیمانه
  • شکر: ۱/۳ پیمانه
  • نمک: ۱ پنس
  • تخم مرغ: ا عدد
  • روغن مایع: ۱/۴ پیمانه
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری

دستور پخت مینی کیک

در مرحله اول برای طرز تهیه مینی کیک ساده نیاز به ظرف مناسبی دارید که آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم در آن ترکیب کنید. برای پوک شدن بافت کیک تان باید این سه مواد را سه بار الک کنید. تخم مرغ را در ظرفی جدا بشکنید و با چنگال آن را هم بزنید. وانیل و شکر را به تخم مرغ اضافه کنید و با همزن دستی یا قاشق  چند دقیقه هم بزنید تا خوب مخلوط شده و کرم رنگ شوند. در این مرحله روغن را به ترکیبات قبل اضافه کنید و شیر را نیز درون آن بریزید و سپس هم بزنید تا مواد یکدست شود. آرد را کم کم و در چند مرحله به مواد خود اضافه کنید. و به آرامی با دست یا هم زن هم بزنید. سپس قابلمه ای مناسب که اندازه ی مواد شما و نچسب باشد را انتخاب کنید و کف آن را با روغن چرب کنید. مواد کیک را درون آن بریزید. درب قابلمه را با دم کش بپوشانید و آن را ببندید. گاز را روشن کنید و حرارت آن را کم کرده سپس قابلمه را روی آن قرار دهید.  ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای پخت این کیک زمان لازم است. پس از پخته شدن کیک بگذارید تا کامل سرد شود و سپس آن را از قابلمه خارج کنید. کیک شما آماده سرو است.

چرا کیک پف نمیکنه؟

پف نکردن کیک شما در  طرز تهیه مینی کیک از دلایل بسیار زیادی سرچشمه می گیرد. این دلایل عبارتند از:

  • دمای فر کمتر از مقدار لازم بوده است.
  • پخت کیک کافی نبوده است.
  • میزان شکر مورد استفاده زیاد بوده است.
  • قالب کیک نسبت به مواد کوچک بوده است.
  • کیک در هنگام پخت تکان داده شده است.
  • در فر قبل از پخت کیک زیاد باز شده است.
  • زمان اضافه کردن سفیده مواد زیاد مخلوط شده است.
  • بعد از افزودن آرد زیاد مخلوط شده است.
  • مقدار بکینگ پودر یا جوش شیرین زیاده بوده است.
  • مقدار مایعات کمتر یا بیشتر شده است.

خامه کشی مینی کیک

در مرحله اول خامه کشی در طرز تهیه مینی کیک یک عدد قالب گرد و یا چهار گوش با اندازه دلخواه را بر روی کیک قرار دهید و با کمک چاقو اره ای دور تا دور کیک را متناسب با قالب برش بزنید. این مرحله را برای کل لایه های کیک انجام دهید.

سپس اولین لایه کیک را بر روی کاغذ بگذارید و به این صورت کیک دیگر از روی کاغذ تکان نخواهد خورد. بعد از گذاشتن اولین لایه کیک با کمک قلمو کمی از شربت بار کیک را روی لایه کیک بمالید.

در مرحله بعدی طرز تهیه مینی کیک لایه ای از باترکریم را روی سطح کیک بمالید و با کمک یک پالت آن را صاف نمایید. بعد از آن لایه بعدی کیک را با استفاده از شربت مرطوب نموده و روی لایه اول قرار دهید و سپس روی سطح آن باترکریم بمالید و تمامی این مراحل را برای لایه های بعدی کیک انجام دهید.

 

بعد از قرار دادن تمامی لایه ها نوبت به پوشش دادن سطح بیرونی و دیواره های کیک می رسد. برای این کار مقدار زیادی باترکریم برداشته و روی کیک بمالید و با استفاده از پالت به سطح کیک و دیواره های آن بمالید تا بدین صورت کیک به شکل لایه ای نازک از باترکریم پوشیده شود. کیک را داخل یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود.

بعد از این که کیک به طور کامل خنک شد به شکلی که با لمس انگشت دست باترکریم به آن نچسبد می توانید پوشش نهایی کیک را با استفاده از باترکریم شروع کنید. سپس میزان بیشتری باترکریم را به دیواره ها و سطح کیک بمالید و با استفاده از پالت خیلی آرام به دور کیک بمالید تا بدین صورت سطحی کاملا صاف و یکنواخت بدست آید.

تزیین مینی کیک درطرز تهیه مینی کیک

تزیین کردن کیک و اینکه طرح و نقش روی آن چگونه باشد به سلیقه شما و مناسبت مورد نظر بستگی دارد. به هرحال پیشنهاد ما برای شما این است که در صورتی که مینی کیک شما با طعم میوه باشد بهتر است با تکه های میوه آن را تزیین کنید. اگر مینی کیک تان شکلاتی باشد بهتر است آن را با تکه های شکلات تخته ای یا بیسکویت های کرم دار تزیین کنید. با این وجود مدل های زیادی در اینترنت وجود دارد که شما می توانید با الگو گرفتن از آن ها مینی کیک خود را تزیین نمایید.

مینی کیک از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید مینی کیک تازه و خوش طعم برای جشن تولد، نامزدی، عروسی یا مناسبت های ویژه مانند روز پدر و مادر و… را دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم جهت خرید اینترنتی مینی کیک به سایت معتبر و شناخته شده الو کیک مراجعه نمایید.

کیک_عاشقانه_ولنتاین

کیک_عاشقانه_ولنتاین

سخن پایانی

از آن جایی که مینی کیک ها در اندازه های کوچک و جمع و جوری هستند و آماده کردن آن ها در منزل کار بسیار راحتی است و زمان بسیار کمی را صرف خود می کنند برای روز ولنتاین، سالگرد ازدواج، تولد و همچنین مناسبت‌های دو نفر گزینه بسیار خوب و خاصی هستند. در این مقاله ما به آموزش طرز تهیه مینی کیک خانگی و روش خامه کشی مینی کیک پرداختیم. ممنون که با الو کیک همراه بودید.

نظر خود را بنویسید...