جهانگردی شیرینی
65
۱۱ ماه پیش
0

جهانگردی شیرینی

جهانگردی شیرینی

اگر بخواهیم در مورد انواع شیرینی قنادی با شما صحبت کنیم باید جهانگردی شیرینی را شرح دهیم. چون هر نوع شیرینی متعلق به هر منطقه ای بوده و مربوط به زادگاه خود می باشد. نوعی ممکن است بومی کشوری دیگری بوده و نوعی امکان دارد متعلق به منطقه ای در ایران باشد. به هر حال هر منطقه و هر کشوری نوعی شیرینی سنتی مربوط به خود را دارد. در اینجا در مورد انواع شیرینی فانتزی و سنتی عید با شما صحبت خواهیم کرد تا با جهانگردی شیرینی آشنا شوید.

شیرینی لوز تبریز

این شیرینی از دسرهای سنتی تبریز با طعم زعفرانی است که براحتی درست می شود. ترکیبات اصلی آن شربتی و شکر قوام آمده بوده که به دلیل استفاده از بادام در آن خوشمزه و مقوی می باشد. همچنین طعم خیلی شیرینی داشته به همین دلیل افرادی که قند بالایی دارند نباید از آن میل کنند.

نان برنجی کرمانشاه

نان برنجی از سوغات کرمانشاه به شمار می رود که انرژی بالایی دارد. به همین دلیل اولین بار توسط افرادی پخته شده که راهی کربلا بودند. آنها این خوراکی را با خود بردند چون سبک و انرژی زا بود و با استفاده از آرد برنج درست می شد.

قطاب یزد

از جمله گلوله های سنتی یزدی است که با خرده های شیرینی به شکل توپ های گرد در آمده و سرخ می شود. این شیرینی به همراه چای و پذیرایی در میهمانی ها سرو خواهد شد.

باقلوای یزدی

با خرده های شیرینی، پودر پسته و بادام درست شده و به حالت لوزی شکل در کنار هم قرار می گیرند. از جمله سوغات یزد بوده و به همراه قهوه و چای آن را سرو می کنند.

شیرینی پادرازی قزوین

از شیرینی های سنتی قزوین بوده که در بین جهانگردی شیرینی جای گرفته و به همراه چای سرو خواهد شد. در قنادی ها با شربت بار آن را درست می کنند.

نان چایی قزوین

از شیرینی های سنتی و اصیل قزوین بوده که به سایر نقاط کشور ارسال می شود.

شیرینی مشهدی

شیرینی مشهدی یا مربایی اصالت مشهدی داشته که در لایه های آن از مربا و مارمالاد استفاده می کنند.

شیرینی لطیفه

بافت نرمی داشته که دولایه شیرینی پفکی و نرم دارد و در بین لایه ها خامه بکار رفته است. روی لایه ها نیز از پودر قند استفاده می شود و این دسر متعلق به شهر خاصی نمی باشد.

شیرینی نوقا تبریز

از شیرینی های سنتی و اصیل تبریز بوده که به معنی درخشش و نور می باشد. طعم های مختلفی مانند شکلات، وانیل، آجیل، پسته و گردو دارد. همچنین با شکر آرد، گلاب، سفیده تخم مرغ، فندق، پسته، بادام هندی، بادام درختی، مغز گردو، گلوکز و آب درست خواهد شد.

تر حلوای شیراز

از گلاب، زعفران، هل و آرد برنج درست شده که بافت آن نیمه جامد می باشد. از سوغات شیراز و از جهانگردی شیرینی است که با چای و قهوه آن را میل می نمایند.

باقلوای تبریز

قدمت این شیرینی به ۵۰۰ سال قبل باز می گردد که با انواع مغزها آن را درست می کنند. برای درست کردنش از یک مایع غلیظ شیرین کننده استفاده شده و با پودر هل نیز به آن طعم می دهند. نام دیگرش باقلوای ترکی است که در ترکیه، ارومیه و قزوین درست می شود.

شیرینی مربایی

کلوچه ای بوده که وسطش مربا بوده و در عید سرو خواهد شد. این دسر ماندگاری بالایی دارد.

شیرینی زبان

از شیرینی های خشک است که با چای میل خواهد شد. سطح آن را با شربت و کنجد می پوشانند.

کیک یزدی

از کاپ کیک های ایرانی بوده که با چای سرو می شود و شکل گردی دارد.

شیرینی کلمچه

از شیرینی های سنتی و خرمایی است که به عنوان کوکی شناخته می شود. با مواد کم تعداد زیادی از آن را می توان درست کرد که طعم شیرینی ملایمی نیز دارد.

شیرینی بهشتی

بافت لطیف و نرمی داشته که رنگ و طعم های مختلفی دارد. همچنین مانند شیرینی سوئدی و قندی می باشد.

شیرینی کشمشی

درون بافت آن کشمش وجود داشته و به دلیل خشک بودن ماندگاری زیادی دارد. اگر با روغن سنتی و کره درست شود نیز سالم تر خواهد بود.

شیرینی نخودچی

نان نخودچی اصالت یزدی داشته و به عنوان شیرینی نوروزی نیز استفاده می شود. اندازه کوچکی داشته و از آرد نخودچی درست خواهد شد. نوعی کوکی به شمار رفته که کیفیت آرد در کیفیت آن تاثیر زیادی دارد؛ همچنین از جمله جهانگردی شیرینی به شمار می رود.

شیرینی ناپلئونی

از انواع شیرینی کیکی به شمار رفته که از خمیر هزارلا درست شده است. روی آن با پودر قند و نان شیرینی پوشیده شده و با کاکائو و آجیل تزیین می شود.

نان خامه ای

از شیرینی های تر و محبوب به شمار رفته که داخل آن خامه وجود دارد.

شیرینی رولت

از شیرینی های سوئیسی و از خانواده کیک های اسفنجی به شمار می رود. کیک نازک است که داخل لایه های آن با مربا یا خامه پوشیده شده و در صورتی که با کرم کره پوشیده شود ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

شیرینی ماکارون

از شیرینی های فرانسوی محسوب شده که اصالت ایتالیایی دارد. دارای دو لایه مرنگ بادام بوده و بین آن با چاشنی گاناش و کرم کره ای پر می شود. طعم های مختلفی داشته و ترکیبات آن پودر شکر، سفیده تخم مرغ و پودر بادام می باشد.

سخن پایانی

جهانگردی شیرینی را در قنادی الوکیک خواهید دید چون در این محل انواع کیک و شیرینی که متعلق به هر منطقه و هر کشوری است را می توانید ببینید و سفارش دهید. این دسرها از بهترین مواد اولیه آماده شده اند و طعم های دلنشین و ظاهر جذابی دارند و مناسب روزهای عید می باشند.

نظر خود را بنویسید...