کاپ کیک ولنتاین
262
۱ سال پیش
0

کاپ کیک ولنتاین

ولنتاین روزی است که به مناسبت آن عشاق به یکدیگر ابراز عشق و محبت می کنند و جهت ابراز محبت خود به طرف مقابل هدیه ای تقدیم می نمایند. یک هدیه کاملا محبوب کاپ کیک ولنتاین است که با تقدیم کردن آن پایداری و دوام عشق خود را نشان می دهید و عشقی دلپذیر را به کام یکدیگر شیرین می کنید.

کاپ کیک ولنتاین

کاپ کیک ولنتاین

کاپ کیک چیست

کاپ کیک با نام کیک فنجانی نیز شناخته می شود که از نمونه های تک نفره می باشد. به شکل فنجان در قالب کاغذی یا فویلی درست می شود و با خامه یا آیسینگ بر روی آن پوشش داده خواهد شد. این کیک فانتزی محبوبیت زیادی دارد و در طعم ها و طرح های متنوعی ارائه می شود.

درباره ی کاپ کیک

ایده درست کردن کاپ کیک برای اولین بار توسط امیلیا سیمونز در کتاب آشپزی چاپ شد. او به ذکر درست کردن کیکی سبک با بافت نرم که در فنجان آماده می شود در کتابش پرداخت. قرن ها پیش، قبل از در دسترس قرار گرفتن گسترده قالب مافین، در فنجان های سفالی کیک ها درست می شد و از اینجا بود که این دسر نام فنجانی را به خود گرفت. ولی امروزه به تمامی کیک های یک نفره کوچک کیک فنجانی گفته می شود.

کاپ کیک

کاپ کیک

در گذشته کیک فنجانی یا کاپ کیک، کیکی بوده که ترکیباتش با فنجان سنجیده یا اندازه گیری می شود. ولی امروزه با اندازه واحد و ثابتی این خوراکی تهیه می شود.

در سال ۱۹۱۹ در آمریکا قنادی این دسر یک نفره را به نام کیک میان وعده به همه شناساند. لذا در ترکیبات آن از فراستینگ خبری نبود؛ بلکه با میوه های خشک و ادویه جات آن را طعم دار می کردند. در سال ۱۹۲۰ نیز فراستینگ شکلاتی یا وانیلی برای اولین بار جهت تزئینات این دسر بکار می رفت.

جدیدترین کاپ کیک ولنتاین

امروزه جدیدترین کاپ کیک ولنتاین در طعم، مدل و شکل های متنوعی ارائه می شود که شکل متعادل، اندازه کوچک و ظرافت ظاهری آن باعث شده در مناسب های گوناگون و محافل مختلفی جهت پذیرایی از میهمانان استفاده شود.

کاپ کیک با کره و آرد مخصوص کیک پزی تهیه می شود؛ به همین دلیل نرم و سبک می باشد و تراکم بسیار کمی دارد. همچنین تخم مرغ، چربی و شکر بیشتری نسبت به مافین در آن استفاده خواهد شد؛ به همین دلیل دارای بافت یکدستی می باشد.

جدیدترین کاپ کیک ولنتاین

جدیدترین کاپ کیک ولنتاین

ولنتاین روز عشاق است و کیک آن نیز باید نماد این شب باشد؛ مثلا کاپ کیک ولنتاین ظاهری شبیه به قلب دارد و رنگ آن نیز قرمز است که این رنگ نماد عشق و محبت می باشد. تزئینات روی این دسر نیز با طرح گل یا طرح عروس و داماد یا هر طرحی که نماد ولنتاین باشد طراحی می شود.

طرح های کاپ کیک ولنتاین

طراحی و تزئینات روی کاپ کیک ولنتاین نیز همچون مینی کیک های ولنتاین با خامه، رنگ قرمز خوراکی، پای میوه، انواع میوه جات، شکلات، کاکائو، مربا و غیره انجام می شود. همچنین تصاویر برجسته و زیبا نیز می توان با خمیر فوندانت بر روی آن ایجاد کرد که همگی باعث زیبا شدنش می شود.

طرح های کاپ کیک ولنتاین

طرح های کاپ کیک ولنتاین

کاپ کیک ولنتاین از نوع تک نفره است و کسانی که قصد دارند در روز ولنتاین میهمانی برگزار کنند؛ این دسر بهترین انتخاب برای آنها خواهد بود. چون می توان آن را با طعم های متنوعی انتخاب کرد؛ در اینصورت هر میهمانی حق انتخاب بیشتری دارد و می تواند متناسب با ذائقه خود نمونه دلخواه را برگزیند. همچنین به دلیل اینکه کوچک و تک نفره است نیازی به تکه تکه کردن ندارد و استفاده راحتی خواهد داشت.

بر روی این نوع کیک ولنتاین نیز می توان متنی کوتاه و عاشقانه نوشت مثلا جمله دوستت دارم جمله ای است که در بیشتر این کیک ها به نشانه ابراز عشق نوشته می شود. این دسر در دو مدل پخته شده و نپخته درست می شود که طعم های متنوعی را به خود اختصاص داده است.

طرز تهیه کاپ کیک ولنتاین

طرز تهیه کاپ کیک برای ولنتاین بسیار راحت است حتی بدون فر، توستر و ماکروفر نیز می توان آن را تهیه کرد. در اینجا قصد داریم طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی را به شما آموزش دهیم:

کاپ کیک ولنتاین

کاپ کیک ولنتاین

مواد لازم:

  • ۱۰ قاشق غذا خوری آرد
  • ۲ عدد تخم مرغ
  • ۸ قاشق غذاخوری شکر
  • ۴ قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • ۸ قاشق غذاخوری شیر
  • ۶ قاشق غذاخوری روغن مایع
  • یک قاشق غذاخوری بکینگ پودر
  • یک قاشق چای خوری وانیل

در مرحله اول بکینگ پودر و آرد را ترکیب نموده و آنها را الک نمایید و وانیل، پودر کاکائو و شکر را با آن ترکیب کنید. تخم مرغ ها را یکی یکی بیفزایید و بعد از هم زدن، شیر و روغن را اضافه نمایید؛ سپس چنان هم بزنید تا کاملا کشدار شود.

بعد از آماده کردن مافین یا کپسول کاغذی، مواد را داخل آنها بریزید. قالب پر شده را تا ۴۰ دقیقه داخل فری که از قبل در دمایی۱۸۰ درجه گرم شده بگذارید. وقتی که خوب پخته شد کیک ها را خارج نموده و روی آنها را با خامه یا کاکائو تزئین کنید.

با این مقدار مواد ذکر شده تا ۸ عدد کاپ را می توان تهیه کرد. همچنین پودر کاکائو را می توانید هم با آرد ترکیب کنید و هم در روی آن استفاده کنید. اگر می خواهید در توستر یا فر برقی آن را درست کنید باید دمایشان در ۲۰ درجه تنظیم شود. اگر از کپسول مقوایی استفاده می کنید به قالب مافین نیازی نخواهید داشت.

در قابلمه نیز می توانید کاپ کیک ولنتاین را درست کنید که در اینصورت باید مقدار کمی آب داخل قابلمه بریزید؛ بعد از چرب کردن فنجان ها، مایه را داخل آنها بریزید و فنجان ها را داخل قابلمه بگذارید؛ سپس ۳۵ دقیقه صبر کنید تا کیک پف کند و پخته شود. آب باید به اندازه ای در قابله ریخته شود تا دو سوم بدنه فنجان را آب بگیرد.

خرید کاپ کیک ولنتاین

به مناسبت ولنتاین انتخاب یک کاپ کیک یا مینی کیک و هدیه دادن آن به نامزد می تواند یادآور عشق و محبتی باشد که به طرف مقابل خود دارید. این کیک با طرح، رنگ و نماد ولنتاین انتخاب شده و متن عاشقانه ای نیز بر روی آن دیده می شود. شکل ظاهری این دسر نیز قلب مانند و رنگش قرمز می باشد.برای تهیه کاپ کیک و مینی کیک ولنتاین از سایت الو کیک دیدن کنید.

نظر خود را بنویسید...