ولنتاین سال 1402 چه روزی است؟
326
۴ ماه پیش
0

ولنتاین سال 1402 چه روزی است؟

ولنتاین یا روز عشق ۲۵ بهمن یا همان ۱۴ فوریه است که در جهان این روز را جشن می گیرند. در تقویم تجاری جهان این روز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد که تاریخچه آن به روم باستان برمی گردد. این مناسب در بیشتر کشورها رواج داشته و ریشه در فرهنگ مسیحیت دارد. در ایران با آنکه مقامات سعی دارند با محدودیتی این روز را از ذهن مردم دور نگه دارند؛ به نتیجه ای نرسیده اند و مردم نیازمند روزی هستند که در آن روز به مناسبت گرامیداشت عشق خود، جشنی برپا کنند؛ لذا روز ولنتاین بهترین روز است که بهانه ای برای ابراز محبت عشاق به همدیگر می باشد.

ولنتاین1401

ولنتاین ریشه در جشن رومی دارد که در سال ۴۹۶ اولین روزی بود که به عنوان ولنتاین جشن گرفته شد. نام ولنتاین برگرفته از قدیسی بوده که داستان های مختلفی در مورد او نقل شده و طبق همان داستان این روز پدیدار شده است. در این روز هر فردی به عشق خود ابراز علاقه می کند و با دادن هدیه ای به او عشق خود را یادآور می شود.

رومی ها در روز ولنتاین جشنی برپا می کنند و این روز را نماد عشق و باروری می دانند. آنها در قدیم از این روز با نام روز ازدواج خجسته زئوس یا هرا یاد می کردند و جشن بزرگداشت لوپرکوس یا خدای باروری را برپا می کردند.

ولنتاین سال 1402 روزی است که روحانیون و کاهنان لوپرکوس آیین تطهیر مخصوصی را در این روز برپا می کردند و در راه خدا بزها را ذبح می کردند. همچنین در خیابان های روم بعد از نوشیدن شراب می دویدند و با در دست داشتن پوست بزها، هر کسی را که می دیدند پوست را به او می زدند. چون بر این باور بودند که هر کسی با پوست تماس داشته باشد قدرت باروری او بالا رفته و زایمانش راحت می شود؛ لذا در این مراسم جمعیتی از زنان حضور داشتند.

رومیان این رسم را داشتند که پسران در جعبه ای که نام دختران نوشته شده بود نام را خارج می کردند و نام هر کسی که در می آمد با او دوست می شدند و ازدواج می کردند. با گدَشت زمان با درخواست کلیسا این جشن با نام جشن مسیحیت ثبت شد تا بدین وسیله از قدیس ولنتاین نیز یادی شود.

ولنتاین سال 1402

حالا که دانستیم ولنتاین سال 1402چه روزی است؟ بهتر است بدانیم قدیس ولنتاین چه کسی بود؟

داستان های زیادی درباره ولنتاین گفته می شود؛ ولی اکثرا ساختگی هستند. لذا عموما در مورد قدیس این عقیده را دارند که او در قرن بیستم از روحانیان روم باستان بوده است. داستان این قدیس با افسانه آمیخته شده و همین باعث بوجود آمدن شبهاتی در مورد آن شده است؛ بیشتر باور مردم در مورد آن به این دلیل بوده که سه کشیش با نام ولنتاین وجود داشته است.

طبق گفته برخی از تاریخ شناسان چون اولین اعلام رسمی ولنتاین ۱۴ فوریه در سال ۴۹۶ میلادی توسط پاپ ژلازیوس بوده است؛ بنابراین این مناسبت به دلیل یادبود فوت کشیش رومی در قرن سوم می باشد.

داستان ولنتاین چیست؟

مردم روم بر این باوراند که کشیشی با نام ولنتاین در سال ۲۷۰ میلادی بر عکس دستور امپراتور کلادیوس، به شکل مخفیانه کار ازدواج سربازان را انجام می داد؛ زیرا طبق فرمان امپراتور سربازان حق ازدواج ندارند؛ امپراتور بر این باور بود که سرباز متاهل در شغل خود سرباز متعهدی نخواهد بود. اسقف ولنتاین نیز این عقیده را داشت که ازدواج دستور خداوند است و او با نام عشق بین جوانان سرباز و دختران مخفیانه مراسم ازدواج را برقرار می کرد. لذا به این دلیل شهرت یافت و زمانی که این کارش به گوش امپراتور رسید زندانی و کشته شد. اسقف ولنتاین قبل از کشته شدن در زندان عاشق دختر زندانبان شد و قبل از اعدامش در نامه ای که برای دختر نوشته بود در آن درج شده بود (از طرف ولنتاین تو) و آن را امضا کرده بود.

کیک ولنتاین ۲۰۲۳

ولنتاین سال 1402 چه روزی است؟

ولنتاین در جهان دومین روز مهم برای ارسال کارت پستال بعد از کریسمس بوده که با نام روز سفید نیز نام گذاری شده است. نماد روز ولنتاین قلب بوده و در این روز انواع کیک به شکل قلب و در رنگ قرمز طراحی و تهیه می شود. دختران جوان و پسران جوان، زوج ها و نامزدها این کیک را با نماد عشق به عنوان کادو به طرف مقابل خود که دوستش دارند تقدیم می کنند و عشق و محبت خود را ابراز می کنند.

کیک ولنتاین ۲۰۲۳ در طعم های متنوع شکلاتی، میوه ای، ژله ای، کاکائویی، خامه ای و غیره آماده می شود که بر روی این کیک جمله (دوستت دارم) به زبان فارسی یا انگلیسی نوشته می شود و قلب نیز نماد این کیک است.

سخن پایانی

ولنتاین سال 1402 چه روزی است؟ ولنتاین روز عشاق است و در این روز نامزدها و زوج ها عشق و محبت را به یکدیگر ابراز می کنند. همچنین هدیه ای مانند طلا و لباس به عشق خود تقدیم می کنند و در کنار این هدیه کیک ولنتاین نیز به چشم می خورد؛ این کیک نماد شیرینی عشق دوطرف می باشد. شما می توانید جهت سفارش کیک ولنتاین از طریق سایت الوکیک اقدام نمایید، کیک خود را سفارش داده و به موقع تحویل بگیرید.

نظر خود را بنویسید...