روز مهندس چه روزیست؟
205
۱ سال پیش
0

روز مهندس چه روزیست؟

روز مهندس چه روزی بود؟ ۵ اسفند در گاهشماری رسمی کشورمان روز مهندس نامگذاری شده و علت نام گذاری این روز نیز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی است. هر ساله به مناسبت این روز جشن هایی برپا شده و از مهندسین کشورمان در رشته های مختلف تقدیر می شود.

سفارش کیک تولد مهندسی

کیک_تولد_مهندسی

مهندس کیست؟

واژه مهندس معنی نوآوری مبتکرانه را دارد و در قرون وسطا در کلمه لاتین مفهوم ابداع و طراحی را داشته است. مهندسی مراحل طراحی دنیای ایجاد شده بوسیله انسان بوده و نقش این مهندسان تحول در دنیا در جهت رفع خواسته های جامعه بشری می باشد. در دایره المعارف بریتانیکا واژه مهندس یعنی در جهت توسعه و طراحی دستگاه ها، ساختارها و فرایندهای تولید یا ماشین آلات، علوم و فنونی را به بکار ببریم.

مهندس آشنایی کاملی با موضوعات مربوط به موضوعاتی همچون موضوعات اقتصادی و مالی، کاربرد و هدف یک ابزار، روش حفظ ایمنی و سلامتی افراد و طبیعت در زمان طراحی، پیشرفت یا بکار بردن وسایل و شرایط حقوقی و مالکیت آن می باشد. هیئت مهندسان آمریکا در جهت توسعه تخصصی، مهندسی را اینگونه بیان می کند:

سفارش کیک روز مهندس

کیک روز مهندس

مهندسی یعنی بکار گیری نوآورانه اصول علمی است جهت توسعه یا طراحی ساختارها، اسباب، دستگاه ها یا متدهای تولید یا تمامی اموری که مربوط با آنها باشد و یا اجرایی کردن به همین روش با پشتیبانی کامل از برنامه ها و یا بر اساس شرایط عملی مشخص رفتار آنها را پیش بینی کردن است به گونه ای که تمامی آنها اهداف کاربری معینی را در نظر گرفته باشند. همچنین با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی پروژه و امنیت مالکیت و زندگی پیش می روند.

مهندسی چیست؟

مهندسی یا دانش عملی از جمله آگاهی هایی است که افراد از آن به صورت عملی بهره برداری می کنند و به گونه ای بکار بردن این شناخت در جهت سازندگی خود و جوامع می باشد. از سوی دیگر مهندسی با واژه Engine در ارتباط بوده و این واژه در معنای چرخ، ماشین، موتور، طراحی کردن، نقشه کشیدن، تهیه کردن و تدبیر آمده است و بر عکس رسم و عادت تنها به معنی موتور کاربرد ندارد و در اصل از معنی اصلی این کلمه می توان نقشه کشیدن، طراحی کردن و به حرکت در آوردن چیزی را استنباط کرد که برای عملی کردن این امور تسلط بر دانش و تخصص عملی ضروری می باشد.

طراحی و بنا کردن انواع مواد، سیستم ها، سازه ها، دستگاه ها، ابزارها با بهره گیری از علوم پایه مانند شیمی، ریاضی، فیزیک و غیره با هدف معینی را مهندسی می گویند. مهندسی از اوایل زندگی انسان دایر بوده و با او همراه بوده است. از تولید چرخ تا بنا کردن دستگاه ها، فنون جدید، مهندسی همیشه بخشی جداناپذیر از بناکردن و نقشه کشی این نوآوری ها بوده است.

زندگینامه خواجه نصیر الدین

ابوجعفر محمد بن محمد بن حسن طوسی معروف به خواجه نصیر الدین طوسی منجم، ریاضی دان، دانشمند، فقیه، متکلم، شاعر و فیلسوف ایرانی در سده هفتم است که تولد او در توس در سال۵۹۷ هجری قمری برابر با سال ۵۷۹ هجری شمسی می باشد و القاب او خواجه، استاد البشر، محقق طوسی و نصیرالدین است. روز مهندس نیز روز بزرگداشت این دانشمند بزرگ می باشد. بیشترین عمر او در جهت پیشرفت علمی صرف شد و او به عنوان علمای بزرگ نجوم، ریاضی و حکمت ایران در قرن هفتم و وزرای آن زمان به شمار می رود. از معروف ترین کتب خواجه نصیرالدین طوسی شرح کتاب اشارات ابن سینا به زبان عربی و کتاب اخلاق ناصری به زبان فارسی است. به طور کلی از مهم ترین آثار او در زمینه عرفان اوصاف الاشراف، در منطق اساس الاقباس، در نجوم تذکره نصریه و در زمینه الهیات تجرید الکلام فی تحریر عقاید الاسلام می باشد. خواجه نصیرالدین طوسی در زمانی که در بغداد بود و در واپسین عمر خود این سفارش را به شاگردان خود داشت که او را در جوار مرقد مطهر امام جواد (ع) و امام کاظم (ع) در کاظمین به خاک بسپارند.

انواع رشته های مهندسی

از جمله رشته های محبوب مهندسی شامل موارد زیر است:

  • مهندسی نفت
  • مهندسی هوا فضا
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی معماری
  • مهندسی کشاورزی
  • عمران
  • کامپیوتر
  • فناوری ای تی یا اطلاعات
  • پزشکی
  • شیمی
  • صنایع
  • برق
  • هسته ای

جشن روز مهندس

در روز مهندس می توانید این روز را برای بستگان خود جشن بگیرید و هدیه ای ناب را به او تقدیم کنید. در این مناسبت تدارکاتی دیده می شود و در این مراسم نیز جهت تبریک روز مهندس با تهیه کیک مهندس و شیرینی از میهمانان پذیرایی می کنند. هر کس نیز بسته به سلیقه خود هدیه ای برای صاحب تولد که فردی مهندس است تهیه می کند. کیک روز مهندس نیز در طعم های متنوعی موجود بوده که می توانید متناسب با سلیقه خود آن را سفارش دهید.

سفارش کیک مهندس

کیک مهندس

کیک و شیرینی از مهم ترین بخش جشن روز مهندس است و با این کیک می توانیم صاحب جشن را خوشحال کنیم. انسان ها نیز دوست دارند لحظه های خاص و خاطره انگیز را ماندگار کنند و جهت جذاب شدن آن سعی زیادی می کنند. لذا برای برگزاری این جشن نیز تزئین خانه و خرید کیک روز مهندس از ملزومات است و این کیک نیز باید علاوه بر طعم خوشمزه ظاهری زیبا داشته باشد. به گونه ای که در تزیینات و ظاهر کیک نماد و نشان مهندس وجود داشته باشد. این کیک در انواع طعم های شکلاتی، خامه ای، فوندانتی، ژله ای و خاص درست می شود که با استفاده از فوندانت نیز طرح و شکل های مربوط به شغل مهندسی مانند آجر، کلاه ایمنی، مصالح، کامپیوتر، ابزارآلات و به طور کل وسایل مربوط به رشته تخصصی مهندسی درست خواهد شد.

سخن پایانی

هر ساله به مناسبت روز مهندس در ۵ اسفند ماه برای مهندسین در رشته های مختلف جشن گرفته شده و از آنها به مناسبت شغل شریفی که دارند تقدیر می شود. جشن این روز به مناسبت بزرگداشت روز خواجه نصیرالدین طوسی برگزار خواهد شد و در این اوقات با گرفتن جشن و تهیه کیک روز تولد صاحب جشن را که مهندس است خوشحال می کنیم و علاوه بر کیک هدیه ای نیز به او تقدیم خواهیم کرد. شما می توانید جهت خرید کیک روز مهندس به سایت الو کیک مراجعه کنید.

نظر خود را بنویسید...