روز جهانی زن چه روزیست ؟
126
۱ سال پیش
0

روز جهانی زن چه روزیست ؟

روز جهانی زن روز گرامیداشت حقوق زنان است که هر سال در ۸ مارس به مناسبت این روز جهت بزرگداشت دستاوردهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فرهنگی زنان جشنی برپا می شود. این روز در جنبش حقوقی زنان یک روز مهم است که با عناوینی همچون سوء استفاده علیه زنان، حقوق باروری و برابری جنسیتی توجه دارد. این روز زنان دنیا با اقلیت های مختلف موفقیت های خود را گرامی داشته و تلاش های خانم های موفق را گرامی می دارند. این روز بهانه ای شده برای یادآور مسیر کوشش ها، ستیزه ها و عملکرد گذشته و نگاه کردن در حول مسیر پیش رو جهت گشودن راه برای شکوفایی استعدادها و فرصت هایی که برای نسل آینده زنان گشوده می شود.

مینی _کیک_تولد_زنانه

مینی _کیک_تولد_زنانه

دلیل انتخاب ۸ مارس به عنوان روز جهانی زن چیست؟

هر ساله در نقاط مختلف دنیا میلیون ها زن و مرد در روز ۸ مارس این روز را با ایجاد گردهمایی و تجمعات بزرگ می دارند. انتخاب این روز به نام روز زن به دلیل مبارزه زنان کارگر فابریکه نساجی کتان نیویورک آمریکا بود که به سال ۱۸۵۷ میلادی بر می گردد. در ابتدای قرن بیستم زنان با شرایط غیر انسانی و سخت شغلی و حقوق کمی که داشتند اعتراض کردند و علیه این ظلم و بی عدالتی مبارزه کردند. در یک کارخانه بزرگ پوشاک کارگران زن نساجی جهت مخالفت با موقعیت کاری سخت و وضعیت اقتصادی نامطلوب دست به اعتصاب زدند.

سال ۱۹۰۸ میلادی هشتم مارس

بعد از ۵۰ سال در شهر نیویورک به جهت زنده نگه داشتن خاطره این روز که یادآور فشار، محرومیت و تبعیض شغل و دستمزد پایین زنان بود زنان در کارخانه نساجی کتان نیویورک اعتصاب کردند. صاحب کارخانه نیز با نگهبانان جهت جلوگیری از این اعتراض، کارگران را در کارخانه زندان کرد و کارخانه به طور نامشخصی آتش گرفت و ۱۲۹ کارگر بر اثر سوختگی جان باختند. به همین دلیل روز ۸ مارس به شکل سنتی به عنوان روز مبارزه زنان بر ضد بی عدالتی شناخته شد. در سال های بعد دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی جهت داشتن حقوق برابر اجتماع کردند.

کیک_تولد_زنانه

کیک_تولد_زنانه

سازمان ملل متحد و اصل برابری جنسی

در سال ۱۹۴۵ قطعنامه سازمان ملل متحد به امضا رسید که اولین موافقت نامه ای بود که بیان کننده اصل مساوات بین زن و مرد بود. از آن زمان تا به امروز، این قطعنامه بین المللی که موضوع آن اهداف مختلف، برنامه ها و استانداردهایی از طرف سازمان ملل بود، در سراسر دنیا در جهت موفقیت در شرایط زنان تاثیر گذار واقع شد. سال ها بعد این سازمان امتیاز شرکت دادن زنان به شریک شدن مساوی با مردان در جهت رسیدن به صلح، احترام کامل برای حقوق بشر، امنیت و پرورش را به زنان داد.

چرا باید روز زن را گرامی داشت؟

در تاریخ جهان از خشونت ها و تبعیض های جنسیتی زیاد دیده شده و برخوردار نبودن از حقوق سیاسی و اجتماعی و حق زندگی در ادوار مختلف برای نیمی از جامعه بالاخص برای زنان از جمله این نابرابری ها است. زنان که بار عاطفی خانواده و جامعه را بر دوش دارند باید از تمام حقوق با مردان به طور مساوی برخوردار باشند. برطرف کردن نابرابری های موجود از جمله اهدافی است که باید دنبال شود. رفع نگاه های جنسیتی در خانواده و محل کار و مهیا شدن مسیرهای اجتماعی جهت حضور زنان در موقعیت های اجتماعی به عزمی جدی نیازمند است؛ کوششی که از جمله تاکیدات فعالان حقوق زنان می باشد.

گرامی داشت روز جهانی زن

در روز جهانی زن ۲۰۲۳ این روز گرامی داشته می شود و به مناسبت این روز جشن نیز گرفته خواهد شد. در این روز به خانم ها هدیه ای داده می شود و کیک نیز به مناسبت این روز تهیه خواهد شد. کیک روز زن در طعم های مختلف خامه ای، شکلاتی، فوندانتی و میوه ای است که بر اساس ذائقه و سلیقه خود می توانید آن را انتخاب کنید.

بر روی کیک جملات مختلفی نوشته می شود مثلا عبارت ۸ مارس روز جهانی زن مبارک، را می توان بر روی آن نوشت. همچنین طرح های مختلفی بر روی آن با خمیر فوندانت درست می کنند و طرح های برجسته بسیار شکیل و زیبا نیز بر روی کیک به شکل تزئین شده درج خواهد شد.

کیک روز جهانی زن در اندازه های مختلف یک یا چند طبقه درست می شود و بسته به تعداد اعضای خانواده و تعداد میهمانان می توانید آن را سفارش دهید. کیک های اسفنجی، کره ای، کاپ کیک، کیک فنجانی و غیره نیز از جمله این خوراکی های خوشمزه هستند که در این روز جهت تبریک و گرامی داشت در جشن استفاده می شود.

تزئینات کیک روز جهانی زن

در تزئین کیک روز جهانی زن از مواد مختلفی استفاده می شود که شکلات یکی از این مواد به شمار می رود. در این مورد ممکن است شکلات با گاناش مخلوط شده و در تزئین استفاده شود یا شاید پودر کاکائو در روی کیک بکار رود. روی هر کیکی با هر طعمی را می توان با شکلات تزیین کرد. با میوه های فصلی نیز کیک را تزیین می کنند مثلا از تمشک، کیوی، هلو، موز و دیگر میوه ها بدین منظور استفاده می شود.

 سفارش کیک روز جهانی زن از الو کیک

کیک روز جهانی زن

با فوندانت نیز روی کیک را پوشش داده یا تزئین می کنند و برای اینکه خمیر به سطح کیک نچسبد می توانید در زیر آن از آرد استفاده کنید. از پودر قند نیز بدین منظور استفاده می شود که در اینصورت باید توجه کنید قبل از استفاده از پودر قند کیک خنک شده باشد. علاوه بر آن کیک روز جهانی زن با مغزها، بیسکویت، پاستیل، ترافل، کوکی های رنگی و غیره نیز تزیین می شود.

سخن پایانی

روز جهانی زن مصادف با ۸ مارس بوده و این روز به دلیل دفاع از حقوق زنان دنیا به ثبت رسیده است. طبق این مناسبت زنان باید از حقوق مساوی با مردان برخوردار باشند. کشورهای زیادی این روز را به جهت پشتیبانی از حقوق سیاسی، اجتماعی، خانوادگی، حقوقی و غیره زنان گرامی داشته و لذا خانم ها با تهیه کیک و گرفتن جشن این روز را گرامی می دارند. جهت تهیه کیک روز زن به سایت الو کیک مراجعه کنید.

نظر خود را بنویسید...