برای کیک تولد از چه آردی استفاده کنیم؟
1254
۱۲ ماه پیش
0

برای کیک تولد از چه آردی استفاده کنیم؟

برای کیک تولد از چه آردی استفاده کنیم؟

خیلی از شماها آشنا با پخت کیک هستید و در خانه کیک درست می کنید و خیلی های شما دوست دارید به صورت آماده آن را خرید کنید. چون وسایل تهیه این شیرینی را ندارید و آشنا با پخت آن نیستید. ولی اگر دوست دارید خودتان در منزل کیک تولد درست کنید بهتر است بدانید که برای کیک تولد از چه آردی استفاده کنیم. در اینجا شما را با این آرد آشنا خواهیم کرد.

انواع آرد مخصوص کیک تولد

برای کیک تولد از چه آردی استفاده کنیم؟ آرد پروتئینی به نام گلوتن دارد که این ترکیب در خمیر حالت کشش، تردی و استحکام ایجاد می کند و باعث بالا رفتن مقاومت آن می شود. بنابراین در زیر وردنه پایدار است و خرد نخواهد شد. اگر پرتئین آرد بالا باشد کیک تهیه شده سفت و خشک خواهد شد. در این مقاله می خواهیم بدانیم برای کیک تولد از چه آردی استفاده کنیم؟

برای کیک و شیرینی از آردهای ضعیف استفاده می شود؛ چون در صورت پایین بودن پرتئین آرد کیک درست شده با آن بافت لطیف تر و پوک تری خواهد داشت. تفاوت آرد نانوایی با آرد قنادی در این است که آرد نانوایی دارای گلوتن بالاتری خواهد بود. در اینجا به معرفی انواع آرد قنادی می پردازیم:

آرد سفید قنادی

برای کیک تولد از چه آردی استفاده کنیم؟ آرد سفید قنادی بهترین آرد جهت تهیه کیک است که در دستور پخت بسیاری از کیک ها نوع آرد ذکر می شود و با این آرد نیز کیک های مختلفی درست خواهد شد. این آرد دانه ریز و سبک بوده و نیازی به الک کردن نخواهد داشت. لذا بسیار کم پروتئین بوده به همین دلیل کیک بدست آمده از آن لطافت بالایی دارد. پروتئین آن نیز بین ۵ تا ۷ درصد می باشد. برای کلوچه، کیک و شیرینی، شیرینی دانمارکی و قطاب از این نوع آرد استفاده خواهد شد.

آرد نول یا آرد سه صفر ۰۰۰

این آرد از میزان سبوس گیری بالایی برخوردار بوده و مناسب انواع محصول قنادی می باشد. از نظر برخی افراد آرد سفید قنادی، نول و سه صفر یکسان هستند.

آرد چهار صفر

برخی تولید کنندگان آرد ۴ صفر را روانه بازار می کنند. این آرد سفید و سبک بوده و به دلیل فرآوری بالاتر بسیار سبک و نرم می باشد. کاربرد آن نیز علاوه بر قنادی در پخت حلوای سفید بوده که بسیار نتیجه بخش در این موارد خواهد بود.

آرد همه منظوره

برای کیک تولد از چه آردی استفاده کنیم؟ آرد همه کاره کاربردهای زیادی در قنادی و پخت انواع نان و کیک دارد که پرتئین آن نیز بین ۷ تا ۱۲ می باشد. به همین دلیل دارای گلوتن در حد متوسطی است. پروتئین آن بالاتر از آرد سفید بوده و کمتر از آرد سفید نشده خواهد بود. به همین دلیل کیک درست شده با آن لطافت کمتری دارد. این آرد مناسب پخت برخی کیک ها نیست؛ زیرا میزان گلوتن را در حد متوسطی دارد. لذا مناسب پخت کیک شکلاتی خواهد بود.

آرد شیرینی پزی

آرد شیرینی پزی از پروتئینی بین ۸ تا ۱۰ درصد برخوردار بوده و به دلیل اینکه از گندم نرم بدست آمده پروتئین پایین تری دارد. به صورت عمده در پخت کلوچه و کیک نیز استفاده می شود.

آرد سلف ریزینگ

بین ۸ تا ۹ درصد پروتئین داشته و از مخلوط نمک، بکینگ پودر و آرد همه کاره بدست می آید. در ایران این آرد وجود ندارد؛ ولی در منزل می توان آن را درست کرد. باید بلافاصله بعد از درست کردن کیک این آرد را آماده کنید و نباید در مدت زیادی نگهداری شود. به این دلیل که ترکیب بکینگ پودر و آرد به گونه ای است که بعد از نگهداری در مدتی زیاد خواص پف کنندگی اش را از بین می رود.

آرد گندم کامل

برای کیک تولد از چه آردی استفاده کنیم؟ آرد گندم کامل از جوانه و سبوس گندم درست می شود؛ به همین دلیل کیک پخته شده با آن استحکام و تراکم بیشتری دارد. با آن می توانید کیک سیب و هویج تهیه کنید.

آرد بادام

آرد بادام به دلیل داشتن گلوتن پایین، مناسب درست کردن کیک مرطوب می باشد و بهترین گزینه جهت تهیه کیک شکلاتی خواهد بود. بسیار مغذی و پرخاصیت بوده و مناسب کسانی است که دارای رژیم بدون گلوتن هستند. این آرد کربوهیدرات کمی داشته و طعم شیرینی دارد. کسانی که دارای کلسترول بالایی هستند می توانند با این آرد کیک درست کنند. به دلیل بالا بودن قیمتش نیز کمتر استفاده می شود. آرد بادام را می توانید با آرد گندم نیز مخلوط کنید و با ترکیب آن دو کیک خوشمزه ای تهیه نمایید.

شرایط نگهداری از آرد قنادی

آرد را باید در جای خشک و خنک و بدور از رطوبت نگهداری کنید و باید محل نگهداری آن عاری از جوندگان، حشرات و بو باشد. همچنین بعد از هر بار استفاده از آن باید دربش را کامل ببندید.

روش درست اندازه گیری آرد

جهت اندازه گیری صحیح آرد باید از دو روش ترازو و پیمانه استفاده کنید. در شیرینی پزی ترازو دقیق تر است چون در صورت کم و زیاد شدن ترکیبات در کیفیت کیک تاثیر ایجاد خواهد شد. اگر با پیمانه آرد را بر می دارید بهتر است پیمانه را داخل گونی آرد فرو نکنید و باید آرد را با قاشق داخل پیمانه بریزید و روی آرد ریخته شده داخل پیمانه، را هم باید با چاقو صاف کنید. بعد از اینکه پیمانه پر شد ضربه ای به آن بزنید تا اندازه واقعی آن تنظیم شود.

معنی صفر روی آرد چیست؟

صفر روی گونی آرد نشان دهنده رده بندی آرد بر اساس میزان سبوس موجود در آن می باشد. در صورت زیاد بودن این صفر باید بدانید که سبوس بیشتری از آرد حذف شده است و رنگ آرد نیز سفیدتر خواهد بود. سفیدترین آرد نیز با نام ۶ صفر شناخته می شود.

سخن پایانی

برای کیک تولد از چه آردی استفاده کنیم؟ آردهایی که در قنادی جهت پخت کیک و شیرینی استفاده می شوند انواع مختلفی دارند. لذا هر نوعی بسته به میزان گلوتن یا سبوسی که در آن موجود است با دیگری فرق دارد و بهترین و پرمصرف ترین نوع آنها آرد سفید قنادی بوده که داری کمترین میزان سبوس می باشد.

نظر خود را بنویسید...