برای نوشتن روی کیک تولد از چه موادی استفاده کنیم؟
11168
۱ سال پیش
0

برای نوشتن روی کیک تولد از چه موادی استفاده کنیم؟

گاهی وقت ها برای اینکه بخواهیم حرف دلمان را به زبان آوریم به صورت متن کوتاه نوشته شده می توانیم پیام خود را برسانیم۔ در جشن تولد نیز بر روی کیک تولد متن های کوتاه و پر معنا را می توانید بنویسید. بر روی کیک دل نوشته مورد نظر با مواد خوراکی مختلفی درج می شود که در اینجا قصد داریم د مورد اینکه برای نوشتن روی کیک تولد از چه موادی استفاده کنیم, بیشتر صحبت کنیم.

وسایل لازم برای درج نوشته بر روی کیک

برای نوشتن روی کیک تولد از چه موادی استفاده کنیم ? وسایل مورد نیاز جهت نوشتن متن شامل موارد زیر است:

سفارش کیک تولد

کیک_تولد_زنانه

  • کیکی که سطح آن با خامه شکل گرفته یا باترکرم پوشیده شده باشد.
  • دل نوشته مورد نظر
  • خامه سفید یا رنگی
  • کاغذ روغنی
  • خلال دندان یا سیخ چوبی
  • ماسوره یا قیف

نوشتن متن بر روی کیک

ابتدا کیک مورد نظر خود را آماده نموده و این کیک ممکن است دارای ابعاد مربع، دایره، مستطیل و غیره باشد. سطح کیک باید با سس یا گاناش پوشش داده شده باشد و رنگ متن باید با رنگ روکش متفاوت باشد. بدین جهت می توانید روکش را از نوع خامه ای یا ایسینگ فوندانت انتخاب کنید. با افزودن مارزبیان به آن و با پوشش دادن با لایه ای از کره و خامه می توانید سطحی صاف ایجاد کنید. در اینجا به این سوال که برای نوشتن روی کیک تولد از چه موادی استفاده کنیم پاسخ میدهیم.

درج نوشته با خامه

برای نوشتن روی کیک تولد از چه موادی استفاده کنیم, در این مورد باید با قیف متن مورد نظر خود را بر روی کیک درج کنید. با ریختن خامه در رنگ مورد نظر خود داخل قیف، نوشتن را شروع کنید. اگر قیف نداشتید از پلاستیک فریزر نیز می توانید استفاده کنید.

درج نوشته با شکلات ذوب شده

شکلات را با بخار آب جوش ذوب نموده و با ریختن آن داخل قیف شروع به نوشتن کنید. می توانید متن را بر روی فویل آلومینیومی بنویسید و وقتی متن خشک شد آن را بردارید و بر روی کیک بگذارید.

نوشتن با شابلون

در بازار شابلون های متنوعی با متن های مختلف وجود دارند که می توانید خریداری کنید و بر روی کیک خود قرار دهید. این شابلون ها از جنس های مختلفی هستند که آن را بر روی کیک قرار داده و پودر مورد نظر را داخل حروف می ریزند تا جای نوشته باقی بماند بعد شابلون را بر می دارند۔

نوشتن با قلم طراحی مخصوص

قلم طراحی را می توانید تهیه کنید و با آن انواع نوشته را با هر رنگ و شکلی براحتی بر روی کیک درج کنید. قلم طراحی دارای ابعاد مختلفی بوده و دو سری با ضخامت های متفاوت دارد. همچنین جنس آن از سیلیکون، نرم و منعطف بوده و با آن انواع کیک و شیرینی را می توان تزئین کرد.

نوشتن با ماسوره

برای نوشتن روی کیک تولد از چه موادی استفاده کنیم, ماسوره باید دارای اندازه مناسبی باشد چون در ظاهر نوشته و کیک تاثیر زیادی خواهد داشت. برای نوشتن متنی ظریف در کیک کوچک باید ماسوره ای کوچک داشته باشید. انواع ماسوره:

  • ماسوره گرد جهت دورکشی، رونه و ساقه
  • ماسوره گلبرگ برای کشیدن گل
  • ماسوره گلبرگ قطره ای برای طراحی گل
  • ماسوره سبد حصیری برای کشیدن بافت حصیری
  • ماسوره منفذ دار برای کشیدن ستاره، چمن و خوشه های انگور
  • ماسوره ستاره ای باز و بسته برای کشیدن سبد، زیگزاگ، رودخانه، گل و ستاره
  • ماسوره ستاره دار برگ برای کشیدن برگ
  • ماسوره ستاره موج دار برای کنگره دار کردن دور کیک

متن نوشته شده بر روی کیک با ژله

جهت پاسخ به این سوال که, برای نوشتن روی کیک تولد از چه موادی استفاده کنیم, باید گفت با ژله نیز می توانید متن مورد نظر خود را بر روی کیک درج کنید. در اینصورت به مواد زیر نیاز دارید:

  • یک قاشق غذاخوری آرد ذرت
  • نصف پیمانه شکر
  • مقدار کمی آبلیمو
  • مقداری آب

بعد از مخلوط کردن شکر و ذرت، آن را بر روی حرارت قرار می دهیم تا جوش بخورد. در ظرفی آب و آبلیمو را مخلوط نموده و بر روی حرارت قرار می دهیم تا جوش بخورد. بعد از مخلوط کردن رنگ خوراکی، آن را داخل یخچال می گذاریم تا سفت شود. جهت نوشتن با این ترکیب باید بر روی کاغذ روغنی متن را بنویسیم تا خشک شود و بعد آن را جابجا نموده و بر روی کیک بگذارید.

نکات مهم در مورد نوشتن روی کیک

آیا می دانید که, برای نوشتن روی کیک تولد از چه موادی استفاده کنیم ؟ قبل از نوشتن، متن یا دلنوشته ای را که دوست دارید بر روی کیک درج کنید را انتخاب نمایید و بهتر است متن کوتاهی را برگزینید. قبل از نوشتن بر روی کیک روش نوشتن آن را تمرین کنید. سعی کنید جملاتی که انتخاب کنید زیبا و دلنشین باشند. با مواد مختلفی مانند مخلوط کره، طعم دهنده های رنگی، پودر شکر، ژله، شکلات ذوب شده و غیره می توانید متن را بنویسید. اگر می خواهید متن را با شکر بنویسید باید از شابلون استفاده کنید. بعد از اینکه متن را بر روی کیک نوشتید باید با دیگر مواد و ترکیبات تزئینات کیک را انجام دهید.

قبل از اینکه متنی را بر روی کیک بنویسید باید کیک را چندین ساعت در یخچال گذاشته باشید تا مواد آن سفت شود تا مواد نوشته نیز زود سفت یا خشک شود. سطح کیک نیز باید صاف و یکدست باشد تا بتوان متن را بر روی آن نوشت. یکی از راه های ساده و مطمئن جهت نوشتن متن شابلون است که با استفاده از آن متن شما حرفه ای تر خواهد شد. برای اینکه نوشته مرتب باشد بهتر است ابتدا با جسمی نوک تیز نوشته خود را بنویسید بعد که از صحیح و زیبا شدن نوشته اطمینان حاصل کردید با مواد مورد نظر خود بر روی آن متن را درج کنید.

در صورت نداشتن شابلون می توانید بر روی مقوا نوشته را بنویسید و با قیچی اطراف نوشته را ببرید و از جای خالی آن به جای شابلون استفاده کنید. در اینصورت مقوا را بر روی کیک قرار داده و مواد را داخل نوشته های خالی شده در مقوا بریزید تا جای آن بر روی کیک باقی بماند. ابتدا باید متن نوشته را بنویسید و بعد تزیینات کیک را انجام دهید تا اگر خطایی در نوشته ایجاد شد بتوانید درستش کنید.

سخن پایانی

در نهایت برای نوشتن روی کیک تولد از چه موادی استفاده کنیم ؟ برای نوشتن طرح روی کیک باید زیاد تمرین کنید تا بتوانید متن را زیبا و بدون خطا بنویسید. برای این منظور می توان از شابلون، ماسوره و قلم طراحی استفاده کرد. ولی باید توجه کرد اندازه متن بر اساس اندازه کیک باید و اگر کیک کوچک است باید از قلم کوچک استفاده کرد تا نوشته ها ظریف تر باشد. جهت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت الو کیک مراجعه کنید.

نظر خود را بنویسید...