عید غدیر خم
159
۱۱ ماه پیش
0

عید غدیر خم

عید غدیر یکی از مهم­ترین اعیاد برای شیعیان سراسر جهان است، چرا که در آن روز بزرگ، حضرت علی (ع) به واسطه پیامبر مسلمین به مقام مولا و سرور مسلمانان منصوب شد. برخی افراد برای برگزاری این جشن از تم کیک­های مذهبی با عنوان کیک عید غدیر با طرح­ها و اشکال متنوع استفاده می­کنند که بتوانند این روز بزرگ را به زیبایی تمام جشن بگیرند.

عید غدیر چه روزیست؟

روز هجدهم ذی‌الحجه در سال دهم هجرت که پیامبر و همراهانش در حال بازگشت از مکه بودند. پس از گذشت زمان، در محلی به نام غدیر برای استراحت توقف کردند. در آن زمان پیامبر به فرمان خداوند متعال مردم را در آن محل جمع نمود و امام علی (ع) را به عنوان جانشین خود و ولی مردم اعلام کرد و فرمود: «هر کس من مولای اویم، علی مولای اوست». البته این جانشینی قبلا در مکه و بین جمع خاندان هاشم انجام شده بود و در منطقه غدیر، این کار برای اطلاع به عموم مردم انجام شد.

عید غدیر 1402

شیعیان در سراسر جهان برای این روز باشکوه جشن با مراسم­های خاص برگزار می­کنند که در برخی موارد نیز از کیک عید غدیر نیز استفاده می­شود. تاریخ هجری شمسی این عید در سال 1402، مصادف با جمعه 16 تیر ماه است. در سال میلادی نیز این روز با تاریخ 7 جولای 2033 مصادف می شود. تاریخ قمری این عید نیز طبق تقویم در روز 18 ذی­الحجه سال 1444 است.

پیام عید غدیر

اکثرا افراد برای برپایی این عید بزرگ به دنبال اهدافی مثل بیان کردن پیام آن روز هستند. برای بررسی این موضوع باید به شرایط سخت آن روز توجه کرد و اینکه چرا پیامبر، مردم را در زیر آفتاب سوزان جمع کرد و قصد دارد چه پیامی به مردم بدهد؟ در پاسخ باید گفت که داستان غدیر اهمیت و ضرورت ولایت را بیان می­کند و پیامبر با این کار رسالت آسمانی خود را به مردم ابلاغ کرد. امروزه می­توان با استفاده از کیک­ عید غدیر با تصویری زیبا یا نوشتن کلام «من کنت مولا، فهذا علی مولا» این پیام را به شیعیان سراسر جهان ابلاغ نمود.

آداب مخصوص روز عید غدیر

آداب و رسوم خاصی برای برگزاری عید غدیر وجود دارد که از جمله آن­ها می­توان به پوشیدن لباس زیبا، خواندن دعای ندبه، غسل کردن، دید و بازدید، خواندن نماز عید، کمک به فقرا و یتیمان، خواندن زیارت امین الله و ... اشاره کرد. البته برگزاری جشن و پذیرایی از مهمانان نیز یکی از زیباترین رسوم شیعیان محسوب می­شود.

کیک با تم مذهبی

با وجود تنوع بالا در انواع کیک، کیک­های مذهبی مثل کیک عید غدیر، عید قربان، تولدهای مذهبی و ... به شدت مورد استقبال قرار گرفته­اند. امکان سفارش این نوع کیک­ها با طرح انتخابی، میزان وزن و مواد داخل آن نیز برای عموم وجود دارد.

تبریک عید غدیر

در برخی موارد افراد برای تبریک عید غدیر از متن­های زیبا و متنوعی استفاده می کنند که در صورت کوتاه بودن آن می­توان این متن را روی کیک عید غدیر نیز نوشت. در ادامه چند متن تبریک عید غدیر را به شما معرفی می­کنیم:

«رسیده هجده ذی­الحجه و قلب نبی شاد است

غدیر آمد، امیرالمؤمنین اینک به بالای سریر آمد

بود دست نبی در دست او و تاج رحمتش بر سر

بت­های ظلم و جور امروز از اوجش به زیر آمد ...

عید غدیر خم مبارک باد»

«عید است و غدیرش، علی والا است، علی / دل تشنه عدل است و او دریاست، علی

جشن است و مبارک، علی گشته است، ولی / دنیا همه را شادی که مولا است، علی

عید غدیر خم مبارک باد»

« الحق که تو آن علی ولی اللهی

از اسرار خداوند جهان آگاهی

آغاز ولایتت فرستم صلوات

دانم ز عنایتت غمم می­کاهی

عید سعید غدیر خم مبارک باد»

«گرفت پرچم اسلام را على در دست

از این گزیده، زمین و زمان به خود بالید

به یمن فیض ولایت، شراب خمّ الست

به عشق آل على از غدیر خم جوشید ...

عید غدیر خم مبارک باد»

«در فصل خطر امیر را گم نکنید

آن وسعت بی­نظیر را گم نکنید

تنها ره جنت از علی میگذرد

ای همسفران غدیر را گم نکنید ...

عید غدیر خم مبارک باد»

انواع کیک عید غدیر

انواع مختلفی از کیک­های مناسبتی وجود دارد که بهترین گزینه برای استفاده در مجالس و جشن­های مذهبی هستند. برخی از انواع کیک­های عید غدیر به شرح زیر است:

کیک ساده با نوشته مناسب

کیک­های خامه­ای را می­توان با ترکیبی از گل و نوشته به رنگ­های مختلف به سادگی تزئین کرد.

کیک با ترکیب عکس

در روی بعضی از کیک­ها به سفارش مشتری، عکس گذاشته می­شود که جذابیت آن را چند برابر خواهد کرد.

کیک با تزئین فوندانت

با استفاده از فوندانت می­توان شکل­های زیبایی مناسب با جشن سفارش دهید و از زیبایی آن نهایت لذت را ببرید. این نوع کیک با توجه به تنوع بالایی که دارد، با هر سلیقه­ای سازگار است.

تزئین زیبا روی کیک غدیر

امروزه انواع مختلفی از ابزار تزئین وجود دارد که امکان تزئین کیک متناسب با جشن و مناسبت­های مذهبی را برای افراد فراهم آورده است. علاوه بر زیبایی طرح کیک، می‌توان با انتخاب مواد مرغوب، کیفیت و سالم بودن آن را نیز تضمین کرد.

سفارش کیک عید غدیر

برای سفارش این کیک، طرح دلخواه خود و مواد لازم آن را مشخص کنید. در ادامه باید زمان و محل تحویل کیک را تعیین کنید که توصیه می­شود حتما چند روز قبل از مراسم سفارش خود را انجام دهید. البته سایت اینترنتی الوکیک با داشتن نماد اعتماد، سعی در ارسال سریع­تر انواع کیک­ها را دارد.

نحوه ارسال کیک

فروشگاه معتبر الوکیک با 6 سال سابقه حرفه­ای در حال خدمت است. این فروشگاه با تضمین ارسال سالم کیک، به تمام نقاط تهران با ماشین، خدمات ارسال خود را ارائه می­دهد. برای شهرستان­های حومه تهران نیز این خدمات به وسیله آژانس با هزینه مشتری انجام می­شود.

کلام آخر

روز عید غدیر برای مسلمانان جهان از جمله شیعیان، به دلیل انتصاب حضرت علی به امامت و ادامه راه رسالت پیامبر، دارای اهمیت زیادی است. برخی افراد در جشن­ها یا اعیاد مذهبی خود از کیک برای پذیرایی استفاده می­کنند. برای زیباتر شدن این گونه مراسم­ها می­توان از کیک­هایی با تم مخصوص آن روز استفاده کرد. به عنوان مثال در جشن عید غدیر می­توان از کیک عید غدیر با تم غدیر در طرح­های مختلف و زیبا استفاده کرد که بتوان آن روز باشکوه به زیبایی تمام تداعی شود.

برای تهیه کیک­های مناسبتی با کیفیت بالا می­توانید از سایت معتبر الوکیک استفاده کنید و از طراحی زیبا، بافت تازه و طعم بی­نظیر آن بهره­مند شوید.

 

نظر خود را بنویسید...